2012年5月4日星期五

給我一首歌的時間




                                                                               Fix You

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face
And I...

Tears stream down on your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down on your face
And I...

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you






或許我們不應再尋求一首傷心情歌,

而是找一首可以鼓勵自己、真正感動自己的歌。

Sometimes, life is so bitchy.

如mr.35你所說,我的生活真的充斥著一份窒息感,

其實什麼事也沒有發生(也不是啦,是對我影響甚深的小事),

心如止水,卻是一潭死水。當我失常,就溺水了,就窒息了。

我的自毀傾向很嚴重。

有人對我說過:你這樣鑽牛角尖有意義嗎?總有一天你會毀了自己。

是的,我這種人就是會一直沉倫,然後在萬劫不復的邊緣才醒覺。


不過,現在我還好,比以往好多了,至少我會努力 be positive。

嗯……雖然有時候,生活再次無故變得灰白的時候,我又變得……很可怕。

我想所有人都會這樣吧,

有時,

黑暗面成為生活的背景。



我想說的其實不是以上這些,哈哈。

我想說的是,如果你(正在電腦前的你)也不開心,希望你會聽聽 fix you 這首歌。

我很喜歡它的歌詞、意義。


你難過,總會有人也因此而難過。

你難過,總會有人想給你加油的。

至少coldplay will try to fix you。


聽過之後,或許哭過之後,真的努力be strong be positive。




我也難過,我也寂寞,如果你也是,我陪你你陪我也好,


大家一起度過。






好吧,說完上述的話我也覺得自己有點別扭。


但我心中,總是有種 Share the love 互相扶持的信念。


大家的生活都很難捱,所以我真的希望……


 每個人都擁有可以安慰自己的一首歌、一套電影、一本書等等。








「Be kind to people」


今天忽然想到這句話。


這算是我小時候的「人生宗旨」。




「人善被人欺」


所以我小時候就堅守自己的「人生宗旨」,結果一直被欺負被排斥!哈哈哈


幼稚園一直被欺負,被搶眼鏡、弄壞眼鏡、被咬……


小學依舊被欺負,東西被拋來拋去、冤枉我有鼻屎病毒然後整校車的人每天都排斥、唾棄我……






現在覺得「我」其實應該是一個反社會或人性本惡論者,


但過去都過去了,總不能讓過去打倒或改變你,

「Be kind to people」

今天想過,這仍是我的信念,心存善念,種善恩,得善果。

但如果忍無可忍,當然要 fuck it back。

What doesn't kill you makes you stronger.

苦盡甘來。









But there are always hopes.


沒有留言: